Här i matsalen strävar vi efter att ha en lugn och skön miljö där det finns många vuxna med vid måltiden. Barnen sitter vid sitt bord och samtalar med kompisarna vid bordet. Maten kommer från Eurest som ingår i Lernia. De som lagar maten till oss är Restaurang Skytten, och till denna  serveras det en fin salladsbuffé med fyra till sex olika grönsaker, bönor och frukter varje dag utom då vi serverar soppa. Då utgår grönsaksbuffén och istället serveras nytt bröd med ost och smör och ibland pannkakor. På torsdagarna serveras det vegetarisk mat. Vi drar ner på det mesta som är onyttigt - till exempel begränsar vi antalet ketchup- och lingontillfällen. Till middagen serverar vi knäckebröd, mjölk och vatten. F, 1 , 2 & 3 äter kl. 10:45-11:15.  4, 5  & 6 äter kl. 11:30-12:00 och  7, 8 & 9 äter kl. 12:15-12:45. TIPS! Gå in och läs "Bra mat i skolan" på www.livsmedelsverket.se. I framtiden hoppas vi på att få köket utbyggt så att vi kan laga vår egen mat.

Frukt erbjuds barnen varje förmiddag. När skolan är slut kan alla barn på fritids ta en frukt. Mellanmål serveras fritidsbarnen 14:30-15:00. På onsdagar äter vi vårt mellanmål ute i naturen. TIPS! Gå in och läs "Bra mellanmål för ditt barn" på www.regionhalland.se.

Miljö- och hälsoinspektören Istvan Szentes A-klassifierade oss fr.o.m. jan 2008 - Utmärkt-godkänt!