Vi utbildar världsmedborgare

Wallbergsskolan ligger på natursköna Slottsmöllan i Halmstad. Vi är en Montessoriinspirerad grundskola med hög lärartäthet och med klasser om max 22 elever. Wallbergsskolan är en politiskt och religiöst obunden friskola, helt utan vinstintresse, med en ideell föräldraförening som tillsammans driver och är delaktiga i skolans verksamhet. Wallbergsskolan finansieras på samma sätt som kommunala skolor - med skolpeng.

På Wallbergsskolan är vi stolta över att vi utbildar världsmedborgare. Vi förbereder våra elever för att leva och verka i samhället – med fokus på språkutveckling, entreprenöriellt lärande och ett kritiskt tänkande och förhållningssätt. Vuxna och elever samverkar för att utveckla skolan och skapa en trygg, hälsosam och studieuppmuntrande skolmiljö. Vi vill helt enkelt ge våra elever bästa möjliga förutsättningar att utvecklas till sitt allra bästa jag.